Aangekomen! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dianne Hofenk - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dianne Hofenk - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

15 Oktober 2006 | Kenia, Nairobi

Na een reis van in totaal 12 uur (via Londen) ben ik vanochtend aangekomen in Nairobi. Na even zoeken (en wat opdringerige tourist officers te hebben afgeslagen) had ik de mensen van Aiesec die me zouden komen afhalen gevonden. Het vliegveld ligt ongeveer een half uur rijden buiten de stad. We legden de rit af met een super oude auto (die hier tien jaar geleden al niet meer door de APK zou zijn gekomen), maar gelukkig reed hij wel... totdat de benzine op was! Na tien keer starten, bleef hij aan en haalden we het volgende benzinestation. De rit ging door de sloppenwijken van Nairobi, dus daar heb ik ook al het nodige van gezien. Verder is het echt wennen aan de enorme benzine/dieselluchten en uitlaatgassen. Er rijden hier ontzettend veel auto's en die hebben geen filters zoals onze auto's die hebben. Het verkeer is sowieso een chaos: het is druk en de wegen zijn heel slecht.
Ik logeer bij een meisje en haar moeder buiten het centrum (30min rijden). Het is een heel mooi en groot huis en het is duidelijk dat deze mensen tot de rijkere helft van de bevolking horen (er stond gewoon een home cinema system en een laptop in de kamer). Hier zal ik vijf dagen blijven en dan krijg ik een eigen appartement vlakbij het centrum.Ik heb vanochtend al veel mensen van Aiesec ontmoet en ook een trainee uit Canada. Iedereen is erg aardig, maar ze gaan heel anders met tijd om dan wij gewend zijn... Morgen m'n eerste werkdag, ik laat jullie snel weten hoe die was.

Groetjes,

Dianne

  • 15 Oktober 2006 - 09:07

    ErikC.:

    Goed om te lezen dat je veilig aangekomen bent. Nu nog een telefoonnr regelen, want nu krijg ik een aardige (computer)keniaanse die mij verteld dat je nummer niet in gebruik is :)

  • 16 Oktober 2006 - 19:17

    Marlies,:

    Leuk om je verhalen zo te lezen. Ik ga ze ook zeker bij houden. Vandaag je eerste werkdag gehad? Beviel het?

  • 16 Oktober 2006 - 19:57

    José:

    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen en ik vind het fijn dat ik je zo een beetje kan volgen hoe je deze periode daar beleeft. Je verhalen zal ik uitprinten voor opa en oma. groetjes van thuis.

  • 19 Oktober 2006 - 19:02

    Gerrie Kamphorst:

    Hoi Dianne,
    Afgelopen zondag waren je ouders bij mij op bezoek en hoorde van je grote avontuur. Ik heb jou adres gekregen zodat ik jou een beetje kan volgen, leuk! Ik vind het echt harstikke stoer van je dat je helemaal alleen naar Kenia bent gegaan. Ik wens je een leerzame, leuke tijd en zal van tijd tot zeker lezen wat je allemaal beleeft.
    Groetjes van Gerrie Kamphorst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dianne

Via Aiesec loop ik 4,5 maand stage bij een software ontwikkelingsbedrijf (Health Data Systems) in Nairobi, Kenia. Ik doe de marketing. Het bedrijf heeft nog geen product op de markt, maar dit moet de komende maanden gaan gebeuren.

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 28635

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 24 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: