Safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dianne Hofenk - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dianne Hofenk - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

23 Oktober 2006 | Kenia, Nairobi

Afgelopen weekend ben ik op safari geweest naar de Masai Mara, een nationaal park in het zuiden van Kenia. Het park grenst aan het Serengeti park in Tanzania. Vrijdag vertrokken we met zes Aiesec trainees en nog twee andere studenten naar het park. De reis duurt ongeveer zes uur met de auto, vooral doordat de weg tussen Nairobi en Narok heeeeel erg slecht is. Er ligt daar een geasfalteerde weg, maar om de meter zitten gaten van twee meter breed, een meter lang en een halve meter diep. Iedereen rijdt er zoveel mogelijk naast de weg, maar daar is het ook niet best, want in het zand zitten ook veel kuilen. We kwamen om ongeveer 16.30 aan bij onze kleine camping aan de rand van het park. Om 17.00 uur vertrokken we naar het park voor een game drive: een rit met je busje door het park op zoek naar dieren. We hebben die dag buffels, wildebeesten, impala's, giraffes, cheetahs, olifanten en zebra's gezien. De hoeveelheid wildebeesten is echt indrukwekkend, overal waar je kijkt, staan kuddes te grazen. De dag erna zijn we de hele dag in het park geweest en hebben we nog veel meer wildebeesten gezien, die op weg waren naar de Serengeti in Tanzania. In juli/augustus trekken ze vanuit de Serengeti naar het noorden (Masai Mara) om de droogte te ontlopen en nu gaan ze weer terug naar het zuiden, omdat het rond deze tijd gaat regenen. Verder hebben we luipaarden, nijlpaarden, een krokodil, leeuwinnen, een giraffe, struisvogels en veel olifanten gezien. Tegen de avond zijn we in een Masai dorpje geweest. Echt ongelooflijk dat die cultuur nog precies hetzelfde is als vroeger. Ze leven in huizen van modder, planken en stro, ze dragen traditionele kleding, ze hebben enorme gaten in hun oren en ze drinken bloed gemengd met melk! De laatste dag zijn we 's ochtends vroeg het park in gegaan. Toen hebben we voor het eerst een (mannelijke) leeuw gezien. Echt grappig om te zien hoe alle wildebeesten wegrennen als hij alleen maar passeert op 500m afstand. Verder waren er nog groepen met leeuwinnen en cheetahs. Om 10.00 uur vertrokken we weer richting Nairobi.
Het kamp waarin we sliepen werd trouwens bewaakt door traditionele Masai. Dat was maar goed ook, want de mensen in het kamp naast ons zijn 's nachts overvallen en beroofd door lokale mensen met geweren. Niemand is gewond geraakt. Het kamp naast ons was luxer dan dat van ons, dus die lokale mensen wisten ook wel waar het geld zat :)

Vandaag ben ik als enige (met de manager) op kantoor, alle anderen hebben vrij genomen om een kleine vakantie te houden, morgen is er namelijk weer een nationale feestdag. Deze week staan er verder geen bijzondere dingen op het programma, dus ik denk dat jullie tot volgende week niets van me horen...

Groetjes,

Dianne

PS: Arjen K: Ik ken twee Arjens, jij en m'n neef(je). Arjen E: Het werk is leuk, ik moet alleen nog even bedenken hoe ik het aan ga pakken allemaal. Ze hebben nog helemaal niets aan marketing en eigenlijk willen ze dat ik de hele roll-out voor hun producten bedenk. Dat is leuk, maar wel lastig.

  • 23 Oktober 2006 - 14:14

    José:

    Je bent weer een hele ervaring rijker.Woon je nog tijdelijk bij die mensen of heb je inmiddels een appartement?Groetjes van thuis.

  • 23 Oktober 2006 - 16:41

    Liza:

    Hey Dian! Wat een stoer wijf ben jij!! Sorry dat ik niet op je afstudeerfeestje was, in alle chaos ben ik het totaal vergeten en heb ik Babette's smsje zelfs gedelete :( Nog sorry Babs ;) Anyway, ik lees dat je het goed naar je zin hebt en dat is heel belangrijk. Ik hoop dat het een nuttige, leerzame stage gaat worden waar je veel vrienden en kennis aan over houdt! Ik ga je volgen.

    Succes meis!

    Liza

  • 23 Oktober 2006 - 20:37

    Arjen:

    Supervetteshitdoefoto'suploaden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dianne

Via Aiesec loop ik 4,5 maand stage bij een software ontwikkelingsbedrijf (Health Data Systems) in Nairobi, Kenia. Ik doe de marketing. Het bedrijf heeft nog geen product op de markt, maar dit moet de komende maanden gaan gebeuren.

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 28653

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 24 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: