Verhuisd - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dianne Hofenk - WaarBenJij.nu Verhuisd - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dianne Hofenk - WaarBenJij.nu

Verhuisd

Door: Dianne

Blijf op de hoogte en volg Dianne

25 Oktober 2006 | Kenia, Nairobi

Gisteren ben ik verhuisd van mijn gastfamilie naar een appartement. Het appartement bestaat uit twee slaapkamers, een keukentje, een douche en wc. Ik deel het appartement met Christian, een Deense jongen die in het landelijke bestuur van Aiesec Kenia zit. Ik woon nu in de wijk Hurlingham, een sjieke en veilige wijk in de buurt van mijn werkplek. Ik hoef nu maar een half uurtje te reizen in de spits, dus dat is beter dan anderhalf tot twee uur! De eigenaar van het appartement is een rijke Keniaan die overal ter wereld heeft gewerkt/gewoond, ook in Nederland! Hij was erg onder de indruk van de Nederlandse manier van werken en kent veel Nederlanders die hier in Kenia een bedrijf hebben. Hij heeft Christian en mij beloofd om ons mee te nemen naar zijn vrienden en naar de Nederlandse rozenkwekers hier. Het schijnt dat ongeveer 80% van de rozenkwekerijen hier in handen is van Nederlanders. Veel bloemen in Nederland worden geimporteerd vanuit Kenia. Ik ben benieuwd, als hij woord houdt, dan ga ik nog veel van Kenia zien (naast de 'gewone' toeristenplekken)!

Groetjes,

Dianne

PS: Arjen, sorry, ik heb geen digitale camera, dus ik kan geen foto's uploaden... Ik zal proberen wat foto's van de andere studenten die zijn mee geweest te ritselen.

  • 25 Oktober 2006 - 11:50

    Lydia:

    Gefeliciteerd met je nieuwe onderkomen!!!! Ik hoop dat alles mooi schoon is en dat je genoeg faciliteiten hebt.. En JA een half uur is veel beter dan 2 uur reizen...
    Enjoy!!
    Lydia

    p.s. probeer eens uit te vinden of er binnenkort AIESEC congressen in de buurt zijn: ik kan ze je zeker aanraden..

  • 01 November 2006 - 09:14

    Wineke:

    Ha Dianne,
    Leuk om te lezen hoe je het hebt, fijn dat je nu een veilige plek dichter bij je werk hebt.
    ik blijf deze site bekijken en heel veel succes en plezier, is nu vast al een onvergetelijke ervaring!
    groetjes!

  • 05 November 2006 - 21:32

    Annet V. W.:

    Hoi, Dianne

    Hartstikke leuk dat ik je zo kan volgen. Ik vind het leuk om je stukjes te lezen. Fijn dat je nu dichter bij het werk zit.
    Succes nog en veel plezier.
    Annet.

  • 08 November 2006 - 20:48

    Gerrie Kamphorst:

    Hoi Dianne,
    Het was er even helemaal bij ingeschoten om je verhalen te lezen maar vanavond ben ik er weer eens lekker voor gaan zitten. Erg leuk om je op die manier te volgen. Ik vind het knap hoe je contact hebt met de mensen daar en je denk ik op je gamk voelt.
    Nog veel plezier en tot een volgend berichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dianne

Via Aiesec loop ik 4,5 maand stage bij een software ontwikkelingsbedrijf (Health Data Systems) in Nairobi, Kenia. Ik doe de marketing. Het bedrijf heeft nog geen product op de markt, maar dit moet de komende maanden gaan gebeuren.

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 28652

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 24 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: